Matúš Sitár

Matúš Sitár, PhD. (31) pochádza z Trnavy, vyštudoval kresťanskú filozofiu na Teologickej fakulte Trnavskej univerzity, kde aj obhájil doktorát. Pracuje ako učiteľ a prekladateľ a je zodpovedný za akademický program Spoločenstva Ladislava Hanusa. Venuje sa metafyzike, jej vzťahu k etike, vzťahu medzi rozumom a vierou. Vo voľnom čase prekladá z latinčiny komentáre cirkevných otcov Východu a Západu k štyrom evanjeliám. Je ženatý a má jedno dieťa.

Matúš je absolvent semestrálneho programu a člen Spoločenstva Ladislava Hanusa.

Prejde boháč uchom ihly? Na jeseň v roku 2013 sa v časopise Impulz uskutočnilo sympózium o ekonomickej slobode. Sympózium otvoril Matúš Sitár svojou esejou o podstate ekonomickej slobody. Otvoril v nej otázku postoja kresťanov k liberálnej ekonómii – mali by proti ekonomickému liberalizmu bojovať rovnako ako proti kultúrnemu liberalizmu? Okrem iných reagoval na Matúšovu esej aj Lukáš Krivošík, ktorý poukázal na často nebadané dôsledky štátnych zásahov do ekonomiky, hoc i s dobrým úmyslom. Obaja vo svojich esejach poukazujú na negatívne dopady ekonomických rozhodnutí. Matúš na zamestnancov, ktorí (na rozdiel od manažmentu) prví pocítia zlú finančnú situáciu firmy, a Lukáš na podnikateľov, ktorí (na rozdiel od zamestnancov) musia znášať rozhodnutia politikov. Diskutovať budeme o slobode, zodpovednosti, rizikách a znášaní následkov rozhodnutí. Budeme prihliadať na morálny rozmer našich rozhodnutí, hľadať, čo je dôsledkom morálne správnych či nesprávnych rozhodnutí v ekonómii. A určite sa budeme rozprávať aj o tom, ako sa angažovať pre spoločné dobro. Lukáš Krivošík, Matúš Sitár Je slobodný trh ľahostajný k chudobným? Podporuje sociálna náuka cirkvi konzumný život? Zabúda ekonómia na morálku a teológia na realitu? Ekonomika Diskusia ekonomického redaktora a filozofa o (ne)spravodlivosti kapitalizmu z dvoch strán názorového spektra. prejde bohac uchom ihly na jesen v roku 2013 sa v casopise impulz uskutocnilo sympozium o ekonomickej slobode sympozium otvoril matus sitar svojou esejou o podstate ekonomickej slobody otvoril v nej otazku postoja krestanov k liberalnej ekonomii mali by proti ekonomickemu liberalizmu bojovat rovnako ako proti kulturnemu liberalizmu okrem inych reagoval na matusovu esej aj lukas krivosik ktory poukazal na casto nebadane dosledky statnych zasahov do ekonomiky hoc i s dobrym umyslom obaja vo svojich esejach poukazuju na negativne dopady ekonomickych rozhodnuti matus na zamestnancov ktori na rozdiel od manazmentu prvi pocitia zlu financnu situaciu firmy a lukas na podnikatelov ktori na rozdiel od zamestnancov musia znasat rozhodnutia politikov diskutovat budeme o slobode zodpovednosti rizikach a znasani nasledkov rozhodnuti budeme prihliadat na moralny rozmer nasich rozhodnuti hladat co je dosledkom moralne spravnych ci nespravnych rozhodnuti v ekonomii a urcite sa budeme rozpravat aj o tom ako sa angazovat pre spolocne dobro lukas krivosik matus sitar je slobodny trh lahostajny k chudobnym podporuje socialna nauka cirkvi konzumny zivot zabuda ekonomia na moralku a teologia na realitu ekonomika diskusia ekonomickeho redaktora a filozofa o ne spravodlivosti kapitalizmu z dvoch stran nazoroveho spektra
ekonomika
1
1398801600
prejde bohac uchom ihly